KVP

'cause women want to KNOW everything, are VARIABLE and at the same time.. PERFECT!

Cununie civilă pe timp de pandemie

Cununie civilă pe timp de pandemie

Înainte de toate trebuie să stabiliți o dată sigură. Din momentul în care ați ales data trebuie să vă gândiți dacă veți face și nunta în aceeași zi, la o locație unde vreți să petreceți după primărie, invitații (am observat că cele electronice prind destul de bine în această perioadă), câte persoane vreți să invitați și câți bani sunteți disponibili să cheltuiți ținând cont că nu toată lumea oferă bani ca dar.

Acum să le luam pe rând… La starea civilă aveți nevoie de:

  1. următoarele acte care se vor duce cu 14 zile înainte de data aleasă:
  • Actul de identitate al viitorilor soți, în original și copie
  • Actul de identitate al martorilor – copie înainte cu 14 zile și original în ziua evenimentului (trist este că multe primării uită să specifice asta și majoritatea se trezesc fără buletin sau cu buletinul prin mașină și pe bună dreptate.. când ai o rochiță sexy ca nașă, un buchet într-o mână și cu cealaltă o să semnezi, cine și-ar mai lua și geanta/portofelul pentru 10/20 de minute)
  • Certificatul de naștere al viitorilor soți, în original și copie
  • Certificat prenupțial – certificat care poate să fie eliberat de medicul de familie pe baza analizelor de sânge (HIV și VDRL) și o radiografie pulmonară (mai bine ar cere un test de HPV 🙄). Luați în calcul că pentru acea radiografie vă trebuie recomandare scrisă de la medic pentru a o putea face, altfel riscați să pierdeți programarea.
  • O declarație pe care o veți completa amândoi în cadrul primăriei
  • În cazul în care unul dintre soți a mai fost căsătorit anterior– trebuie aduse și documentele în original și copie (certificatul de divorț obținut de la notar sau o hotărâre judecătorească de unde să reiasă clar încetarea căsniciei anterioare)
  • Pentru cei care au cetățenie străină vor trebui aduse acte separate și acestea pot să difere de la primărie la primărie
  • Taxă – pentru zilele de weekend se plătește o taxă suplimentară la primărie. Unele primării te obligă, într-un mod indirect, să accepți fotograful lor (adică vine un nene, îți face două, trei poze cu un aparat nu wow și la final îți pune taxa în brațe cu pretextul: “Dacă vreți să aveți și pozele noastre, fotograful deja le-a facut”.. ce e și mai ‘funny’, fotograful știe doar câteva poziții de a pune mirii să stea la poză, de aceea pe facebook vedem de la cununii poze copy-paste și doar personaje diferite). Cel mai probabil această problemă poate fi rezolvată, dacă vorbiți dinainte. Pentru cei care vor ca oficializarea actului să fie în aer liber se plătește o taxă suplimentară între 500-1500 lei, iar dacă vreți să aruncați cu confetti, la fel veți plăti o taxă suplimentară ce poate să difere de la primărie la primărie.

2. ceva practic și util:

  • măști – ale voastre și ale nașilor pot fi personalizate, în mare parte invitații și le aduc singuri, dar e bine să aveți câteva normale pentru a nu crea momente stânjenitoare (ar trebui stabilit și câte persoane sunt lăsate să intre în încăpere)
  • șampanie, pahare de unică folosință și bomboane – da, tradiția cere pișcoturi, nu bomboane, însă pentru a nu crea probleme cu această pandemie, de la primărie se recomandă ca cele împărțite să fie sigilate/ambalate individual. Dacă vreți ceva ‘fancy’ puteți alege pahare de șampanie din plastic (găsiți în Jumbo și în magazine precum DCN’eu)

Pentru locație. Dacă nu alegeți să organizați acasă petrecerea (ceea ce dacă ai peste 20 de persoane, devine obositor și implică mai puțin timp de distracție pentru miri și gazde), recomand să fiți atenți la următoarele aspecte:

  • spațiu – atât pentru așezarea meselor și a invitaților, cât și pentru dans
  • numărul de invitați permis
  • aranjamentele de pe masă și scaune
  • dacă ringul de dans e ușor accesibil
  • dacă există aer condiționat (în cazul în care alegeți ceva în interior)
  • meniul – ce conține și dacă băuturile se plătesc separat
  • dacă taxa de ospătari este suplimentară
  • orele de disponibilitate

De preferat să optați pentru un dj în loc de formație și acum să vă zic și de ce: primul lucru este costul… mult mai mic decât al unei formații și dacă nu faci și nunta în aceeași zi, nu are rost să cheltui 3000€ pe formație în loc de 1500 – 2500 de lei pentru dj; al doilea lucru este că îți poți alege o parte din melodii și scăpați de melodia aia sâcâitoare de primire, iar dansul mirilor o să fie pe melodia oficială, nu pe o voce (probabil) răgușită în ziua aia sau cu tonalități diferite care nu-ți sunt pe plac la melodia respectivă.

Pe timpul petrecerii e bine să ai de rezervă o pereche de balerini la tine, asta ca să nu îți trimiți domnișoarele de onoare acasă după schimburi ca în cazul meu 😂 Dacă petrecerea e doar pentru cununia civilă și totuși vreți ca invitații să plece cu o amintire drăguță de la voi v-aș recomanda ca în locul mărturiilor clasice să alegeți ceva practic, util sau ceva ce au în comun toți. De exemplu noi am ales pentru fete evantaie (toate același model doar culori diferite, și pe lângă plăcerea de a le vedea folosite în timpul petrecerii, e plăcerea și mai mare când vezi că le folosesc și în alte circumstanțe), iar pentru baieți machete de mașinuțe (diferite modele) fiecare liber să își aleagă ce îi place.

Pentru fetele din București sau pe lângă București recomand Povestea florilor pentru buchet. Își dau silința și la cât de mofturoasă am fost eu și câte pretenții am avut pentru buchet, au reușit să mă lase fără comentarii. Credeți-mă, merită fiecare bănuț.

Poză needitată, buchet din hotenie albastră, hortensie albă și trandafiri albi

Back to top

Pin It on Pinterest